VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY
I. Výklad pojmov
1.1. VOP – Všeobecné obchodné podmienky upravujúce práva a povinnosti Dodávateľa a Klienta, ktoré vyplývajú z uzatvorenej zmluvy o poskytnutí služieb.
1.2. Dodávateľ - Centrum systemiky a NLP s.r.o., IČO 24151424, sídlem Praha 2 – Nové Město, Vyšehradská 1349/2, PSČ 128 00. Kontakt info@systemika-nlp.cz.
1.3. Klient – fyzická alebo právnická osoba, ktorá uzatvorila s Dodávateľom Zmluvu za účelom štúdia, výcviku alebo poskytnutia iných služieb z ponuky Dodávateľa.
1.4. Zmluva – Zmluva o poskytnutí služieb uzavretá medzi Dodávateľom a Klientom, ktorej predmetom je povinnosť Dodávateľa poskytnúť Klientovi výcvik, výučbu a dalšie služby podľa svojej ponuky služieb a povinnosť Klienta zaplatiť za poskytnuté služby cenu.
1.5. Obsah Zmluvy tvorí VOP, rozvrh Kurzov (ďalej len „Rozvrh“) a cenník aktuálne ponúkaných služieb Dodávateľa (ďalej len „Cenník“).
1.6. Prevádzkareň – Prvního pluku 12a Praha 8, PSČ 180 00, miesto, kde se konajú kurzy, výcviky, príp. sú poskytované ďalšie služby Dodávateľa, prípadne na inom mieste podľa predchádzajúcej dohody.
1.7. Kurz – Klientom zvolená výučba alebo výcvik v skupinovom kurze pre verejnosť, príp. pre obchodnú spoločnosť či individuálne stretnutie v danom čase podľa aktuálnej ponuky Dodávateľa pre príslušné obdobie, ako ve forme prezenčnej výučby, tak i on-line výučbe, prípadne formou videokonferencie s tým, že forma výučby může byť zmenená v priebehu samotného kurzu.
II. Všeobecné zásady VOP
2.1 Tieto VOP sú neoddeliteľnou súčasťou uzatvorených zmlúv medzi Dodávateľom a Klientom. Vedľajšie dojednania sú platné iba v písomnej forme v jednotlivom prípade. V prípade dohodnutých zvláštnych podmienok platia tieto VOP ako ďalšie v poradí za zvláštnymi podmienkami.
2.3 Ponuky Dodávateľa uvedené v reklamných materiáloch, katalógoch a na internete sú nezáväzné a slúžia iba k všeobecnej orientácii Klienta o službách ponúkaných Dodávateľom a o cenách, ktorý si vymieňa možnosť zmeny a opravy tlačových vad a chýb.
2.4 Prihlásením sa do akéhokoľvek Kurzu, ktorý je organizovaný Dodávateľom, Klient stvrdzuje, že súhlasí so spôsobom výučby a že sa zoznámil s popisom daného Kurzu.
2.5. Klient berie na vedomie, že v prípade, kedy sa do ich vybraného Kurzu prihlási do jeho plánovaného začiatku menej než štyria účastníci, Kurz môže byť Dodávateľom zrušený. V takomto prípade bude Klientovi ponúknutý náhradný termín predmetného Kurzu s termínom jeho začiatku najďalej do 6 mesiacov od začiatku zrušeného Kurzu.
2.6. Zmluva je uzatvorená na dobu určitú, a to na dobu dĺžky Kurzu podľa Rozpisu Kurzov.
III. Uzatvorenie zmluvy
3.1. Ak nie je dohodnuté inak, je Zmluva uzatvorená dňom, kedy Dodávateľ prijme objednávku Klienta. V prípade, že Dodávateľ prijme objednávku, obdrží Klient podľa odst. 3.3. týchto VOP automatickú správu. V opačnom prípade obdrží správu, že objednávku Dodávateľ neprijíma, prípadne prijíma iba obmedzene. V prípade, že Klient obdrží správu Dodávateľa, že prijíma objednávku iba obmedzene, je Zmluva uzatvorená dňom, kedy Klient túto ponuku Dodávateľa potvrdí.
3.2. Objednávku Kurzu je klient povinný vyplniť na internetových stránkách Dodávateľa www.systemika-nlp.cz a následne odoslať prostredníctvom elektronického formulára Dodávateľovi. Takto vyplnená a odoslaná objednávka je záväzná.
3.3. Na základe prijatej prihlášky obdrží Klient automatickú správu obsahujúcu údaje pre platbu kurzovného. Klient je povinný uhradiť cenu Kurzu podľa čl. IV. týchto VOP.
3.4. Odoslaním objednávky Klient potvrdzuje, že sa zoznámil s týmito VOP a že s nimi bezvýhradne a plne súhlasí. V takom prípade sa tieto VOP automaticky uložia na prístroj, prostredníctvom ktorého Klient objednávku odosiela (PC, tablet, telefón či iné).
3.5. Na základe vzájomnej dohody môžu byť dojednané tiež individuálne kurzy, ktorých kapacita je obmedzená na 1 osobu, max 3 osoby prihlásené spoločne, pričom podmienky (dĺžka kurzu, termín a cena) budú dojednané individuálne podľa konkrétnej ponuky a sadzby Dodávateľa.
IV. Cena, platobné podmienky a mena
4.1. Cena Kurzu je zverejnená na webových stránkách Dodávateľa u každej z ponúkaných kurzov, prípadne ak sa jedná o objednanie Kurzu formou tzv. objednávkového systému, sú tieto dohodnuté medzi Dodávateľom a Klientom.
4.2. Klient se zaväzuje uhradiť cenu kurzu ve lehote a podľa podmienok, ktoré obdržia v automatickej správe podľa odst. 3.3. týchto VOP. Po obdržaní platby podľa tohto odstavca VOP obdrží Klient od Dodávateľa daňový doklad.
4.3. Ak neuhradí Klient cenu Kurzu v lehote podľa odst. 4.2. týchto VOP, zaväzuje sa uhradiť Dodávatelovi zmluvný úrok z omeškania vo výške 0,05 % z dlžnej čiastky za každý, hoci len začatý deň omeškania. Ak neuhradí Klient cenu kurzu najneskôr do 1 týždňa pred začiatkom daného Kurzu, je Dodávateľ oprávnený od Zmluvy odstúpiť. Za deň úhrady sa považuje deň, kedy bude cena Kurzu pripísana na bankovný účet Dodávateľa, pokiaľ nie je dohodnuté inak.
4.4. Zľavy ponúkané Dodávateľom platia podľa informácií uvedených na internetových stránkach Dodávateľa. Jednotlivé zľavy a akcie sa nesčítajú.
4.5. Klient sa zaväzuje uradiť cenu kurzu v mene, v ktorej bola vykonaná registrácia, prípadne podľa informácií zaslaných v automatickej správe podľa odst. 3.3. týchto VOP. Ak zaplatí Klient v inej mene, než je uvedené v predchádzajúcej vete tohto odstavca VOP, zaväzuje sa uhradiť podľa dodatočnej faktúry čiastku, ktorá bude zohľadňovať kurzový rozdiel a bankovné poplatky s tým spojené.
4.6. Ak dôjde k podstatnému zvýšeniu ceny podľa odst. 2.3. týchto VOP, je Klient oprávnený odstúpiť od Zmluvy. Odstúpenie je povinný Klient Dodávateľovi doručiť na e-mail info@systemika-nlp.cz najneskôr do 3 pracovných dňov odo dňa, kedy bude o zvýšení ceny informovaný. V opačnom prípade sa má za to, že Klient so zvýšením ceny súhlasí.
V. Práva a povinnosti
5.1. Klient je povinný sa pred odoslaním prihlášky do Kurzu, resp. objednávky poriadne zoznámiť s náplňou Kurzu a týmito VOP.
5.2. V prípade neúčasti na Kurze z dôvodu zo strany Klienta, nevzniká Klientovi nárok na náhradu zameškaného termínu Kurzu.
5.3. Dodávateľ negarantuje výučbu Kurzu stanoveným lektorom. V prípade, že je nutná zmena lektora, bude tento vždy kvalitatívne zodpovedať pôvodne plánovanému lektorovi.
5.4. V prípade, že sa do vypísaného Kurzu prihlási menej ako 4 Klienti, vyhradzuje si Dodávateľ právo Kurz zrušiť, prípadne jeho dĺžku skrátiť o 1/3. V prípade zrušenia ponúkne Dodávateľ Klientovi náhradný termín predmetného Kurzu s termínom jeho začiatku najdlhšie do 6 mesiacov od začiatku zrušeného Kurzu.
5.5. Dodávateľ je oprávnený navýšiť kapacitu jednotlivých kurzov. O tejto skutočnosti nie je povinný informovať už prihlásených Klientov.
5.6. Keď sa Klient dostaví neskôr na výučbu, než v určený čas začiatku Kurzu, doba trvania Kurzu sa o takto zmeškaný čas nepredlužuje.
5.7. Klient je oprávnený zmeniť ním poverené osoby, ktoré sa majú zúčastniť Kurzu Klientom objednaným, a to najneskôr do 3 dňov pred začiatkom Kurzu. Termín začiatku Kurzu je možný zmeniť iba na základe vzájomnej dohody Klienta a Dodávateľa.
5.8. V prípade neuskutečnenia výučby či výcviku daného Kurzu z dôvodu choroby lektora, bude podľa dohody s účastníkmi Kurzu poskytnutý náhradný termín Kurzu.
5.9. Klient zodpovedá Dodávateľovi za škodu na majetku, resp. vybavenie Prevádzkarne, spôsobené svojim jednaním. Náhradu takto spôsobenej škody je Klient povinný uhradiť Dodávateľovi najneskôr do 5 dňov odo dňa, kedy bol k náhrade škody písomne vyzvaný Dodávateľom.
5.10. Z vážnych dôvodov môže Dodávateľ zrušiť akýkoľvek Kurz i v jeho priebehu. V takom prípade Dodávateľ ponúkne Klientovi náhradný termín Kurzu. Klient je oprávnený zrušiť termín individuálneho kurzu, individuálneho koučovania alebo mentoringovo-koučovací program najneskôr do 48 hod pred jeho začiatkom. V takom prípade vzniká Klientovi nárok na poskytnutie náhradného termínu daného programu. V prípade, kedy však Klient zruší program v kratšej dobe ako 48 hodin do začiatku daného programu je povinný uhradiť dohodnutú cenu a nevzniká mu nárok na náhradný termín.
5.11. Ak Klient odošle objednávku do Kurzu, resp. Ak dôjde k uzatvoreniu Zmluvy v lehote štrnástich dňov, prípadne lehote kratšej, ako štrnásť dní pred dňom začiatku Kurzu, udeľuje odoslaním svojej prihlášky výslovný súhlas so začatím poskytovania služieb v tejto lehote.
5.12. Splnením potrebných kritérií a požiadavkov, ktoré sú pre daný Kurz predpísané, má Klient nárok na vydanie certifikátu. Vydanie certifikátu je v cene Kurzu, ak je tak uvedené v popise Kurzu.
5.13. V prípade, že Klient obdrží študijné materiály, sú tieto chránené autorským zákonom. Výslovne sa zakazuje akákoľvek forma ich šírenia, kopírovania alebo publikovania. Materiály sú výhradne určené pre súkromé nekomerčné využitie pre vlastnú potrebu klienta za účelom štúdia bez možnosti ich ďalšieho šírenia.
5.14. Klientom je zakázané zhotovovať akékoľvek obrazové snímky a obrazové či zvukové záznamy výcviku a certifikácie.
5.15. Ak sú kurzy konané formou videokonferencií, je Dodávateľ oprávnený vykonávať videozáznam a ten v rámci uzatvorenej facebookovej skupiny sprístupniť. Ak Klient so záznamom svojej podobizne nesúhlasí, je oprávnený vypnúť kameru na svojom prijímači. O zázname budú Klienti daného kurzu vždy informovaní.
5.16. Ak dôjde k porušeniu povinnosti plynúcich z odst. 5.13. a odst. 5.14. týchto VOP, zaväzuje sa klient uhradiť zmluvnú pokutu vo výške 750.000,- Kč, a to za každé jednotlivé porušenie danej povinnosti. Klient sa zaväzuje uhradiť zmluvnú pokutu podľa predchádzajúcej vety do 5 dňov odo dňa doručenia písomnej výzvy k jej úhrade.
VI. Reklamácia
6.1. Klient je oprávnený reklamovať obsahovú stránku Kurzu, pokiaľ faktický stav nezodpovedá obsahu uvedenému v popise alebo dohodnutej náplni Kurzu Dodávateľa na www.systemika-nlp.cz. Reklamácia sa uplatňuje písomne, a to elektronickou formou na e-mail info@systemika-nlp.cz. V písomnej reklamácii je nutné uviesť jej dôvod a popísať charakter vad. Pokiaľ uzná Dodávateľ reklamáciu Klienta za odôvodenú, zaistí na vlastné náklady nápravu.
6.2. Dôvodom reklamácie nemôže byť fakt, že bol v kurze vymenený lektor.
6.3. Klient je povinný uplatniť nároky z vad u Dodávateľa bez zbytečného odkladu po tom, čo ich zistí, najneskôr však do 10 pracovních dní odo dňa absolvovania danej výučby či výcviku daného Kurzu.
6.4. Nároky plynúce zo zodpovednosti za vady zanikajú, ak sú uplatnené oneskorene.
VII. Odstúpenie od Smlouvy
7.1. Klient, ktorý je spotrebiteľom, má právo podľa ust. § 1829 odst. 1 zák.č. 89/2012 Sb. odstúpiť od Zmluvy v lehote 14 kalendárnych dňov od uzatvorenia Zmluvy, pokiaľ bola Zmluva uzatorená pomocou prostriedkov komunikácie na diaľku (elektronická prihláška atp.), a to bez uvedenia dôvodu a bez akejkoľvek sankcie. Odstúpenie je nutné urobiť písomne a najneskôr v lehote 14 kalendárnych dňov od uzatvorenia Zmluvy odoslať toto odstúpenie pred uplynutím danej lehoty na e-mailovú adresu info@systemika-nlp.cz.
7.2. Klient nie je oprávnený odstúpiť od Zmluvy v prípade, kedy Dodávateľ poskytol služby podľa Zmluvy pred uplynutím lehoty pre odstúpenie podľa tejto Zmluvy.
7.3. Odstoupenie je Klient povinný zaslať v písomnej podobe Dodávateľovi, a to s uvedením svojich údajov (meno, priezvisko, trvalé bydlisko variabilný symbol z faktúry), označenie Kurzu, do kterého sa prihlásil a označenie čísla bankového účtu, kam má byť cena Kurzu vrátena. Pre účely odstúpenia môže Klient pre odstúpenie od Zmluvy využiť formulár pre odstúpenie, ktoré tvorí prílohu týchto VOP.
7.4. V prípade, že Klient podľa tohto článku VOP odstúpi od Zmluvy, vráti Dodávateľ peňažné prostriedky prijaté na cenu za Kurz do 14 dňov od doručenia prípisu vyjadrujúceho odstúpenia od Zmluvy Klientom, a to rovnakým platobným prostriedkom, ktorý bol Klientom použitý na vykonanie platby ceny Kurzu.
VIII. Mimosúdne riešenie spotrebiteľských sporov
8.1. Klient má v súlade so zákonom č. 634/1992 Sb., o ochrane spotrebiteľa, v platnom znení (ďalej len „zákon o ochrane spotrebiteľa“) právo na mimosúdne riešenie sporu z uzatvorenej zmluvy, ak nedôjde k vyriešeniu sporu dohodou strán.
8.2. Pre prípad mimosúdneho riešenia spotrebiteľských sporov je kompetentným orgánom Česká obchodná inšpekcia. Česká obchodná inšpekcia - Ústředný inšpektorát sídli v Prahe 2, Štěpánská 15. Česká obchodná inšpekcia - Inšpektorát pre Stredočeský kraj a Hl. m. Prahu sídli na adrese Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2 (bližšie informácie na www.coi.cz).
8.3. Mimosúdne riešenie spotrebiteľských sporov sa zahajuje na návrh klienta - spotrebiteľa a náklady spojené s mimosúdnym riešením spotrebiteľských sporov si nesie každá zo stran sporu sama.
8.4. Klient - spotrebiteľ môže tiež využiť pre mimosúdne riešenie sporu platformu online, ktorá je zriadená Európskou komisiou na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/ .
IX. Záverečné ustanovenia
9.1. Klient berie na vedomie, že počas usporiadania Kurzu môže byť fotografovaný alebo natáčaný. Akékoľvek spracovanie osobných údajov, vr. fotografie a obrazového záznamu sa riadi Podmienkami spracovania osobných údajov. Klient prehlasuje, že v okamihu odoslania objednávky kurzu bol o spracovaní osobných údajov informovaný.
9.2. Tieto VOP, k dispozícii na internetových stránkách www.systemika-nlp.cz.
9.3. Vyplnením prihlášky do Kurzu Klient potvrdzuje, že sa zoznámil s týmito VOP, a že s nimi súhlasí. V prípade rozporu medzi VOP a akoukoľvek inou informáciou poskytnutou Dodávateľom Klientovi, majú prednosť tieto VOP.
9.4. Ak doručuje Dodávateľ Klientovi písomnosť prostredníctvom prevádzkovateľa poštovných služieb, zasiela ju na adresu, ktorú Klient v prihláške uviedol ako kontaktnú adresu. Pokiaľ si zákazník kontaktnú adresu nezvolil, bude písomnosť zaslaná na adresu, ktorú Klient uviedol ako svoje bydlisko, príp. miesto podnikania či sídlo. Pokiaľ sa nepodarí oznámenie doručiť, považuje se za doručené dodaním na výššie uvedenú adresu alebo marným uplynutím lehoty pre vyzdvihnutie oznámenia, i keď sa Klient o jeho uložení nedozvedel.
9.5. V prípade, že je alebo sa stane niektoré z ustanovení týchto VOP neplatné, neúčinné alebo nevykonateľné, nebude tým dotknutá platnosť, účinnosť a vykonateľnosť ostatných zmluvných dojednaní. Zmluvné strany sú si povinné poskytnúť vzájomnú súčinnosť k tomu, aby neplatné, neúčinné alebo nevykonateľné ustanovenie bolo nahradené takým ustanovením platným, účinným a vykonateľným, ktoré v najvyššej možnej miere zachováva ekonomický účel zamýšľaný neplatným, neúčinným alebo nevykonateľným ustanovením. To isté platí i pre prípad zmluvnej medzery.
9.6. Pokiaľ tieto VOP nestanovia inak, riadia sa právne vzťahy medzi zmluvnými stranami platnými predpismi Českej republiky.
9.7. Znenie týchto VOP je pre zmluvné strany záväzné. Znenie VOP je zverejnené na www.systemika-nlp.cz . Odoslaním objednávky sa následne tieto VOP uložia automaticky i vo Vašom prístroji, na ktorom ste objednávku urobili.
9.8. Dodávateľ si vyhradzuje právo urobiť akúkoľvek zmenu či doplnenie obsahu týchto VOP, keď každá zmena či doplnenie nadobúda platnosti a účinnosti dňom zveřejnenia zmenených VOP. V prípade nesúhlasu Klienta so zmenou obsahu týchto VOP, ktorá zasahuje do práv a povinností zo zmluvného vzťahu Klienta a Dodávateľa má Klient právo takú zmenu odmietnuť, keď Dodávateľ má povinnosť Klienta o takej zmene včas poučiť, a zmluvu vypovedať.
9.9. Tieto VOP nadobúdajú platnosti a účinnosti dňom 1.1.2023. Všetky zmluvné vzťahy vzniknuté medzi Dodávateľom a Klientom odo dňa 1.1.2023 sa riadi týmito VOP.
Príloha:
Centrum systemiky a NLP s.r.o